Saturday, October 1, 2016

Ephedraxin 67






+

Polecane Pracownia Duy Pokj wituje 5-TE Urodziny. Po pierwszym roku dziaalnoci stworzylimy manifesto napisalimy w NIM, e eksperyment si uda. WCI jestemy o tym przekonani. modello Wypracowalimy, w ktrym niekomercyjnie i oddolnie powstaj kultura i sztuka. Przez PI lat dziaalnoci, w Pracowni odbyo si ponad 3200 pojedynczych wydarze wystaw, pokazw, PRB, dyskusji, spektakli ecc per Daje niemal DWA dziaania dziennie. Przez dieci czas Pracowni odwiedzio ponad 50 tysicy osb. Scherzare witowa co. witowa bd prendere Nasze Trzy organizacje Inicjatywa Wolna Biaoru, Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna i Stowarzyszenie 61 kocz w tym roku 10 lat. Zapraszamy w Sobot 16 kwietnia fare Duego Pokoju (ul. Warecka 4/6, wejcie od ul. Kubusia Puchatka). Programma: 11.00 Roliny w polskie j kulturze Ludowej // Warsztaty Etnograficzne dla dzieci w wieku 3-7 lat z rodzicami / opiekunami 18.00 Pan Jdras // Koncert Duego Pokoju i 10 lat SPE, IWB i S61 // Wino, film che Mie sowa 20.00 Eric li infila In sue Caselle // Koncert 21.00 Taczymy // Piosenki Puszcza Felek Przez Cay dzie: leakowanie, Bufet, miechy i Rozmowy. Pikn scenografi wydarzenia wyprodukuje Heroes Studio Paper (Magdalena Maggiore i Karolina Pawowska). PROGRAMMA SZCZEGOWY 11.00 Roliny w Polskiej kulturze Ludowej // Warsztaty Etnograficzne dla dzieci w wieku 3-7 lat z rodzicami / opiekunami Czy wiecie jak wyglda dziurawiec albo przytulia W Jaki sposb pozbywano si Kiedy brodawek A jak chroniono si Przed z magi Zapraszamy fare wejcia w wiat Rolin, KTRE stanowi Wäny elemento dawnej Kultury Ludowej. Na warsztacie poznamy kilka Rolin i ich lecznicze, un nawet Magiczne waciwoci i zastosowania. Kade dziecko wyjdzie z Zaj z wasnorcznie wykonan kartk z zielnika. 18.00 Pan Jdras piewa Piosenki na kacu // Koncert Pan Jdras Pan Jdras. Nigdy wczeniej piewa nie, nie pisa tekstw. Chyba e takie piosenki, KTRE towarzysz nocno-porannym powrotom z Baru czy posiedze w po Kuchni 22.00. A w Telefonie Teksty jedynie, nie Kiedy byo piewa SIY i wiat wydawa si bez sensu. Un Kiedy zrobio si naprawd bez sensu, niespodziewanie pojawiy si Piosenki. Na Jednym z dramatycznych kacw powyaziy z szafy, SPOD ka, z Czapki, z telefonu i zostay z Panem Jdrasem. Pomagay mu Radzi sobie z kacmylami, kactsknotami i blami gowy, KTRE KAC tak zoliwie podsuwa. Wszystkie te Piosenki Pan Jdras pokocha i Nagra w domowym zaciszu za pomoc dwuosobowego materaca, Koca, mikrofonu i Komputera (z legalnym oprogramowaniem). Cae strumentario a maa gitara (nazwa producent a urzdzenie Guitalele czyli ni a gitara, ni a ukelele), jajoszejker i GOS Pana Jdrasa. skromnie WIC, ale z sercem Trio Huberta, Christopha i Szymona, dwch kuzynw i Typa, ktrego poznali w liceum. Jeden jest Wysoki, drugi Tez scherzo wysoki, Trzeci scherzo niski, ale za to Spiewa. Na wiosne 2013 roku, wasnym nakadem wydali debiutancki minialbum. m. in. Grali na OFF Festival, Open, na deskach Teatru Dramatycznego, ale także i w mniej dystyngowanych miejscach. Ich muzyka znalaza sie na sciezce dzwiekowej fare filmu. W maju 2013 Roku pojechali w trase po pietnastu niemieckich miastach. Od Tego czasu byli na kolejnych kilku trasach ZA ODR. Lubi gra muzyk fare filmw niemych i ciesz si z Tego, e latem 2015 Pisa zaczli swoj pyt farmaco dugograjc. Jest a zesp, ktry nie chcia byc zespoem rockowym, ale jednak gdzies tam nim scherzo. Chcia GRAC muzyke Smutna, un wesoa podobno gra. Nie chcia GRAC piosenek, ale je pisze. Troche Obok, ale jednak w Punkt, Eric li infila in tasca Daza fare celu. Polecane Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami / opiekunami na Warsztaty etnograficzno-Plastyczne, odbywajce SI w ramach projektu Edukuj z antropologi 2016, realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna. Podczas cyklu czterech godzinnych warsztatw przybliymy uczestnikom wybrane zagadnienia z zakresu Kultur wiata. Zajcia bd si odbywa w Bibliotece dla Dzieci i Modziey nr XXX w Warszawie. Na Spotkania Zapraszamy dzieci w wieku 46 lat wraz z rodzicami / opiekunami. Udzia w warsztatach jest bezpatny. Obowizuj zapisy Liczba miejsc ograniczona fare 12 osb w grupie. Zapisy przyjmujemy telefonu pod numerem (022) 849-37-98 lub osobicie w Bibliotece. O przyjciu na Warsztat decyduje kolejno zgosze. Warsztaty odbywaj SI w ramach projektu Edukuj z antropologi 2016 realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna im. Witolda Dynowskiego. Projekt wspfinansuje Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyszego. Pitek, 8 kwietnia 2016, godz. 17:00 Kuba wyspa jak Wulkan gorca, brzmi refren znanej piosenki. Jednak pikne plae, palmy i Morze a nie jedyne Attrazioni Tego piknego, wyspiarskiego kraju. Jakie tajemnice kryje w sobie Kuba Jedn z nich jest z pewnoci Santera, synkretyczna karaibska religia, sigajca swoimi korzeniami wierze zachodniej Afryki. Per z niej wywodz si bstwa Zwane Orichs, ktrych szczeglny Kult Rozwiń si na Kubie. Na zajciach poznamy kolorowy wiat kubaskich wierze, un Kade dziecko zrobi swoj lalk inspirowan jedn z Orish. Prowadzenie: Justyna Szymaska ​​Pitek, 22 kwietnia 2016, godz. 17:00 Na spotkaniu poznamy barwn kultur grali z Huculszczyzny, ktra zachowaa swoj odrbno mimo wielokrotnych zmian pastwowych Granic. Dowiemy si, czym zajmuj si huculscy Pasterze, jak wygldaj haftowane soroczki (koszule) i malowana Ceramika. Sprbujemy zataczy koomyjk i posuchamy, jak brzmi trembity i cymbay. Kade dziecko wyjdzie ze z Spotkania wykonan wasnorcznie lalk-marionetk ubran w strj z motywami huculskimi. Prowadzenie: Dominika Misiak Pitek, 13 maja 2016, godz. 17:00 Finowie Ceni sobie tradycj, jej oryginalne, oblicze prastare, ale te Nowe inspiracje. Dziki Temu sguardo, runiczne Pieni i Szklane NOWOCZESNE wzornictwo MOG funkcjonowa Obok siebie w kulturze, tworzc yw tradycj charakterystyczn dla Finlandii. Na warsztacie poznamy Tradycyjne fiskie Dekoracje TZW. Himmeli. S per trjwymiarowe, wiszce Dekoracje zrobione najczciej ze Somy, o prostszych lub bardziej skomplikowanych, ksztatach geometrycznych. Dzisiaj RobiOne s gwnie w czasie Boego Narodzenie, ale Zgodnie z dawniejsz tradycj RobiOne byy te w inne Pory Roku, zapewniay bowiem obfite plony, powodzenie i szczcie. Kady uczestnik Zaj bdzie mia moliwo zrobienia wasnych ozdb Himmeli. Prowadzenie: Justyna Orlikowska Pitek, 20 maja 2016, godz. 17:00 Ramajana a Wielki epos Indyjski, ktry WCI yje: pobudza wyobrani ludzi, artystw inspiruje, Motywy Ramajany pojawiaj si czsto w filmach, un epizody s wykorzystywane przez rodzicw fare wychowywania dzieci. Podczas Zaj dzieci poznaj t stori, bd te Mogy podotyka rnych indyjskich przedmiotw z zwizanych ni (np. Klejnoty). Zapraszamy fare wysuchania Tej niesamowitej opowieci Prowadzenie: modalità Katarzyna Mill Polecane Dlaczego dziewczyny migruj W Jaki sposb wpywa a na ich yciowe decyzję zwizane edukacj z, maestwem, PRAC Na ile migracja scherzo sposobem realizacji yciowych aspiracji Czy moe wpyn na umocnienie pozycji dziewczt w spoeczestwie IW rodzinie W Jakim stopniu dziewczyny MOG poprawi sytuacj swoich bliskich Na te i inne pytania odpowiadaa dr Katarzyna Grabska, prezentujc wstpne Wyniki bada etnograficznych prowadzonych w Sudanie, w ramach projektu badawczego (2014-2016) finansowanego przez rete svizzera di studi internazionali, ktry zajmuje si problematyk migracji dziewczt w Etiopii i Bangladeszu, jak rwnie migracji z Etiopii i Erytrei fare Sudanu. Zapraszamy fare ogldania nagrania: Spotkanie poprowadzia Kamila Fiakowska. Dr Katarzyna Grabska scherzo antropolok spoeczn specjalizujc SI w tematyce uchodczej i migracyjnej, przede wszystkim w Sudanie Poudniowym, Sudanie Pnocnym i w Egipcie. Zajmuje si przemianami spoecznymi (genere, generazioni) w kontekcie wojen, przesiedle ludnoci i migracji. Obecnie jest kierowniczk projektu tempo di guardare le ragazze: la migrazione ragazze adolescenti e sviluppo sponsorowanego przez SNIS. Pracuje na wydziale antropologii spoecznej studiw rozwojowych na Graduate Institute of International Studies (IHEID) w Genewie i jest w badaczk Globale Le migrazioni Centre (IHEID), Jak rwnie Ahfad Università per le donne w Sudanie i CEDEJ (francuskie centrum nauk spoecznych) w Chartumie. Jest ostatnia ksika, zatytuowana doktorantka w Orodku Bada nad Migracjami UW, zainteresowana gwnie emigracj Polakw oraz zmianami w obszarze relacji rodzinnych i genere wskutek migracji. Spotkanie odbyo si 2015/06/25 w ramach projektu Antropologia dzi Otwarte seminaria Naukowe finansowanego ze rodkw Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyszego. Projekt jest realizowany przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna im. Witolda Dynowskiego abbiamo wsppracy z Instytutem Etnologii i Antropologii Kulturowej UW. Polecane Animacje poklatkowe powstay w ramach projektu Edukuj z Antropologi Lokalno Rnorodno Zaangaowanie Animacje s rwnie efektem dziaa prowadzonych przez nas od 2011 roku w ramach projektu Etnografia dla najmodszych i skierowane s fare dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich opiekunw. Mamy nadziej, e zachc uno dzieci i dorosych fare wsplnej Pracy i zabawy tworzenia rzeczy zainspirowanych Kultur Ludow. Queste animazioni di movimento di arresto sono state filmate come parte della formazione da parte del progetto Il coinvolgimento Antropologia Località Diversità a Pracownia Etnograficzna Le corti d'animazione sono il risultato della nostra etnografia per il progetto bambini diretto dal 2011 e sono finalizzate a prescolare e in età scolare precoce dei bambini e dei loro custodi . Ci auguriamo che queste animazioni incoraggeranno i bambini e gli adulti a lavorare e giocare insieme con la creazione di oggetti ispirati dalla cultura popolare. Dziecko jest maym dorosym. Dy do Tej dorosoci, oswaja j, zblia si fare niej, un pomagaj mu w tym Bajki i zabawki pisze Aleksander Jackowski w Kšice Polska Sztuka Ludowa. Najpopularniejsze polskie Zabawki Ludowe byy wykonywane z drewna. Byy a konie na biegunach, koniki na kkach, lalki, wzki, koyski, rnorakie Pojazdy takie jak bryczki, potem Auta, kolejki i samoloty, karuzelki, Ptaszki. Tworzyli je albo domownicy, rodzice dziadkowie i dzieci albo wyspecjalizowani rzemielnicy. Rzemielnicy zawodowo zajmujcy si wyrobem Zabawek byli czsto skupieni na fare obszarze niewielkim, std MWI si o orodkach zabawkarskich. Za najwaniejsze for English zabawkarstwa ludowego uwaa si orodki: ywiecki (zabawki najstarszy w okolicach ywca wyrabiano ju w poowie XIX w.), Mylenicki (zabawki tam wytwarzane sprzedawano przede wszystkim w Krakowie), Kielecki i Rzeszowski. Kolejnym popularnym materiaem z ktrego produkowano Zabawki Bya Glina. Z wypalanej Gliny powstaway Popularne w Polsce caej Ptaszki-gwizdki, figurki przedstawiajce zwierztka i postaci ludzkie. Zabawkami staway si rwnie przedmioty zwizane z wierzeniami i rokiem obrzdowym. W taki sposb zabawkami staway si figurki wypiekane Ciasta z na Nowy Rok Byki i Nowe Latka oraz pisanki i Stelle herodowe. Scenariusz animacji Zabawki Ludowe: Kurki powsta abbiamo wsppracy z Katarzyn Kulik i Sebastianem Rakowskim z Muzeum Ziemi Otwockiej. W opracowaniu korzystaymy z ksiki Aleksandra Jackowskiego Polska Sztuka Ludowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 oraz ze strony internetowej strojeludowe. net. Animacja: Magdalena Bryll (Poklatkowo) Grafika: Zuzanna Walkiewicz Muzyka: Mateusz Kowalski Dwik: Wojciech Lubertowicz Autorki tekstw: Natalia Jaboska, Magorzata Kunecka, Justyna Szymaska ​​Autorka koncepcji: Joanna Kociaska Animacje s dostpne na licencji Creative Commons uznanie autorstwa-Uycie niekomercyjne-Bez utworw zalenych 3.0 Polska (CC BY-NC-ND 3.0). Tre licencji jest dostpna Sie Polecane Animacje poklatkowe powstay w ramach projektu Edukuj z Antropologi Lokalno Rnorodno Zaangaowanie Animacje s rwnie efektem dziaa prowadzonych przez nas od 2011 roku w ramach projektu Etnografia dla najmodszych i skierowane s fare dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich opiekunw. Mamy nadziej, e zachc uno dzieci i dorosych fare wsplnej Pracy i zabawy tworzenia rzeczy zainspirowanych Kultur Ludow. Queste animazioni di movimento di arresto sono state filmate come parte della formazione da parte del progetto Il coinvolgimento Antropologia Località Diversità a Pracownia Etnograficzna Le corti d'animazione sono il risultato della nostra etnografia per il progetto bambini diretto dal 2011 e sono finalizzate a prescolare e in età scolare precoce dei bambini e dei loro custodi . Ci auguriamo che queste animazioni incoraggeranno i bambini e gli adulti a lavorare e giocare insieme con la creazione di oggetti ispirati dalla cultura popolare. Czasem ogldajc sguardo zdjcia lub ryciny, wyobraamy sobie, e Kiedy na co dzie na wsiach chodzono w piknych owickich pasiakach lub krakowskich czapkach z Pirem. Wbrew pozorom strj Ludowy nie da jednak strojem codziennym, Lecz noszono andare da wita i ubierano na specjalne okazje, takie jak Luby, pogrzeby, chrzciny czy niedzielna msza. Potem odkadano je na powrt fare szaf i kufrw. regione Kady (un nawet niekiedy kada wie) Mia wasny strj, ktry odrnia andare od ssiadw. Po strojů mona BYO odgadn nie tylko czym zajmuje si jego waciciel lub wacicielka, ale prendere czy dieci KTO da ju po lubie czy nie inaczej ubieray si panny i kawalerowie, inaczej matki i onaci mczyni. Strj MWI te wiele o wieku jego waciciela lub wacicielki niezalenie od stanu cywilnego czsto jasne barwy przypisane byy osobom modym, un starszym ciemniejsze osobom. Po strojů mona te pozna umiejtnoci i raffica twrcw byy uno lokalnie tworzone, un hafciarki najzdolniejsze, tkaczki i szwaczki byy wiejskimi kreatorkami Mody. Zrnicowanie strojw comprarlo fuori causa, regione im bogatszy (np. Owicki) Tym wicej wystpowao odmian strojů. Moda wiejska Bya zmienna wpyway na to m. in. rozpowszechnianie si trendw z najbardziej efektownych strojw Ludowych (np. strojw krakowskich i owickich), dostpno materiaw i barwnikw fabrycznych oraz kontakty z dworem i miastem. Per wanie kontakty z miastem, uwaszczenie chopw i wcielanie ich fare Armii spowodoway stopniowy Zanik strojw mskich czsto byy uno zastpowe garniturami albo mundurami. Stroje kobiece na WSI Polskiej zaniky znacznie pniej, bo w poowie XX wieku. Polskie stroje Ludowe a fascynujcy temat, Dlatego te Jako Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna stworzylimy stron internetow im powicon: strojeludowe. net. Mog na niej Pastwo znale wicej informacji dotyczcych strojw Ludowych, baz ZDJ oraz instrukcje, jak samodzielnie uszy RNE elementy strojů ludowego. Animacja: Magdalena Bryll (Poklatkowo) Grafika: Zuzanna Walkiewicz Muzyka: Mateusz Kowalski Dwik: Wojciech Lubertowicz Autorki tekstw: Natalia Jaboska, Magorzata Kunecka, Justyna Szymaska ​​Autorka koncepcji: Joanna Kociaska Animacje s dostpne na licencji Creative Commons uznanie autorstwa-Uycie niekomercyjne-Bez utworw zalenych 3.0 Polska (CC BY-NC-ND 3.0). Tre licencji jest dostpna Sie Polecane Animacje poklatkowe powstay w ramach projektu Edukuj z Antropologi Lokalno Rnorodno Zaangaowanie Animacje s rwnie efektem dziaa prowadzonych przez nas od 2011 roku w ramach projektu Etnografia dla najmodszych i skierowane s fare dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich opiekunw. Mamy nadziej, e zachc uno dzieci i dorosych fare wsplnej Pracy i zabawy tworzenia rzeczy zainspirowanych Kultur Ludow. Queste animazioni di movimento di arresto sono state filmate come parte della formazione da parte del progetto Il coinvolgimento Antropologia Località Diversità a Pracownia Etnograficzna Le corti d'animazione sono il risultato della nostra etnografia per il progetto bambini diretto dal 2011 e sono finalizzate a prescolare e in età scolare precoce dei bambini e dei loro custodi . Ci auguriamo che queste animazioni incoraggeranno i bambini e gli adulti a lavorare e giocare insieme con la creazione di oggetti ispirati dalla cultura popolare. Wycinanka Ludowa rozwina si i rozpowszechnia w XIX wieku. Jedn z Genez Powstania wycinanki Ludowej byy Dekoracje ydowskich domw, tworzone na Wito Szawout. Wykonywano je w formie okrgej i nazywano wtedy rajzelech albo w formie kwadratowej (lub prostoktnej). Kolejn inspiracj twrcw Ludowych byy papierowe firanki wykonywane ze skadanych arkuszy i przyklejane pniej fare okien, un introito papierowe podkady pod pieczecie opatkowe. Rozwj wycinanki czy si z pojawieniem SI w poowie XIX wieku cienkiego, kolorowego papieru glansowanego, ktry da sprzedawany na odpustach i przez domokrcw. Wycinano Tym, co comprarlo fuori, czyli wielkimi noycami fare strzyenia Owiec. Osi symetrii jest linia zoenia kartki papieru, wzdu ktrej wycinamy. Gdy papier jest skadany kilkukrotnie, mamy fare czynienia z wycinank wieloosiow. W niektrych wycinankach stosuje si wiele kolorw i nakleja na siebie poszczeglne fragmenty wycinanki te nazywane s naklejankami. Wzorem dla wycinanek da wiat zewntrzny przyroda i Wie. owickie Kodry, czyli prostoktne wycinanko-naklejanki, przedstawiay cae Sceny z ycia WSI. Cz przedstawie Bya czysto symboliczna wida a Choby w ksztacie kogutkw i sylwetkach postaci, na przykad w figurach kobiet trzymajcych w rkach Kokoszki na wycinance kobielskiej. Jednym z popularnych motyww s rwnie leluje, czyli wycinanki w ksztacie symbolicznych drzewek (charakterystyczne szczeglnie na Kurpiach) oraz prostoktne rzgi, na ktrych przedstawiane byy kogutki. Najpopularniejsze polskie wycinanki pochodz z regionw owickiego i kurpiowskiego, jednak pikne wycinanki znajdziemy rwnie w innych regionach: gbiskim, rawskim, opoczaskim, sieradzkim, kieleckim, kobielskim, lubelskim, rejonie Puszczy Kozienickiej oraz na Powilu Garwoliskim. Animacja: Magdalena Bryll (Poklatkowo) Grafika: Zuzanna Walkiewicz Muzyka: Mateusz Kowalski, Wojciech Lubertowicz Dwik: Wojciech Lubertowicz Autorki tekstw: Natalia Jaboska, Magorzata Kunecka, Justyna Szymaska ​​Autorka koncepcji: Joanna Kociaska Animacje s dostpne na licencji Creative Commons uznanie autorstwa-Uycie niekomercyjne - Bez utworw zalenych 3.0 Polska (CC BY-NC-ND 3.0). Tre licencji jest dostpna Sie Zapraszamy fare ogldania wystpienia Mateusza Halawy pt. . W ostatních latach mamy fare czynienia z coraz silniejszym zainteresowaniem antropologii spoecznymi i kulturowymi wymiarami pienidzy i finansw. Ich abstrakcyjna natura i globalny zasig s wyzwaniem dla naszych Metod, wypracowanych na badaniach konkretnych praktyk w lokalnych kontekstach. W wykadzie Tym, na podstawie wieloletnich bada terenowych w Polsce, poka, jak moe wyglda antropologiczna refleksja nad pienidzmi. Zrobi a na przykadzie Franka szwajcarskiego, waluty denominujcej lub indeksujcej ponad p milióna kredytw hipotecznych zacignitych przez modych przedstawicieli postsocjalistycznej klasy redniej w Polsce. Popularnie nazywani s ustawione przez kontrakt Kredytowy w pozycji spekulantw, ktrych powodzenie zaley od zmieniajcej si relacji midzy par walut. W poka wykadzie, e gdy dziaania i procesy Gospodarcze wczaj wicej ni jedn walut, DYNAMIKA relacji midzy walutami scherzo produktywna nie tylko gospodarczo, Lecz rwnie spoecznie i kulturowo. W przypadku frankw znaczyoby a, e waluta ta poredniczy nie tylko w obarczonym ryzykiem wytwarzaniu bogactwa przez spekulacj na rnicach kursowych i stopach procentowych, Lecz rwnie przeksztaca relacje spoeczne w gospodarstwach domowych i sieciach pokrewiestwa, un take obrasta symbolicznymi znaczeniami, KTRE zmieniaj przebieg procesw Ekonomicznych. Mateusz Halawa jest doktorantem na Wydziale Antropologii The New School for Social Research w Nowym Jorku i asystentem w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Na podstawie wieloletnich bada etnograficznych wrd kredytobiorcw i ich Rodzin, kredytowych doradcw, bankowcw, prawnikw, ekonomistw i dziennikarzy przygotowuje monografi na spotkaniu American Anthropological Association. Kieruje zespoem nauk spoecznych i humanistycznych w School of Form w Poznaniu. Spotkanie odbyo si 2015/12/16 w ramach projektu Antropologia dzi Otwarte seminaria Naukowe finansowanego ze rodkw Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyszego. Projekt jest realizowany przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna im. Witolda Dynowskiego abbiamo wsppracy z Instytutem Etnologii i Antropologii Kulturowej UW. O dylematach, trudnociach i wspomnieniach zwizanych z badaniami i dokumentowaniem ycia Romw dyskutowa bdziemy z profesorem Uniwersytetu Warszawskiego Lechem Mrozem oraz fotografem Piotrem Wjcikiem. Spotkanie poprowadzi Joanna Talewicz-Kwiatkowska z Fundacji Dialog-Pheniben. () Kiedy odezwaem SI w obronie tych, ktrym zgotowano kolejne udrki i niepewno, urzdnik postraszy, e milicja zajmie si i mn, bo nie wiadomo kim jestem, co tu robi, czy nie buntuj Cyganw przeciwko wadzom () () W pewnym momencie dla mnie Jezyk fotografii sta sie Jednym z jezykw, ktrym chce mwic o Romach. Ale a Tez da Taki momento Spotkania z Romami, ze bardzo mocno sie zaangazowaem emocjonalnie i psychicznie w jakims Sensie w obrone ich godnosci i praw () Pokaz fotografii i rozmowa z autorami odbdzie SI w Sobot, 30 stycznia 2016 roku, godz. 18.00 Pracownia Duy Pokj, ul. Warecka 4/6 (wejcie od ul. Kubusia Puchatka)




No comments:

Post a Comment